You are currently viewing Hány domain nevet használjunk?

Hány domain nevet használjunk?

Ha céges weboldalt tervezünk, elég regisztrálni a legjobbnak vélt domain nevet? Vagy érdemes több domaint is választani, és egyidejűleg használni őket? Legfrissebb cikkünk erre ad választ.

Domain regisztráció céges honlap, blog vagy személyes oldal készítése céljából szükséges, de nagyon nem mindegy, hogy mikor milyen nevet használunk.
A jó domain meghatározásakor szempont lehet a megjegyezhetőség, az egyediség vagy a figyelemfelkeltés. Korábbi cikkünkben részleteztük, hogy mire figyeljünk.

De ha megvan a legjobb név, miért kell mégis több? Nos, számos ok miatt.

Márkanév vagy kulcsszó

Dönthetünk úgy, hogy a tevékenységre utaló nevet regisztrálunk, vagy pedig a cégünk/ márkánk nevét választjuk domain névként. De lefoglalhatjuk akár mindkettőt is. A márkanév nyilván fontos, a kulcsszót tartalmazó név pedig az első időkben – amíg a márkanév még kevésbé ismert – sokkal jobban megjegyezhető, és a keresők is jobban szeretik.

Versenyelőny a társakhoz képest

Érdemes több, a cégünkhöz kapcsolódó kulcsszavakat és a cégnevünket tartalmazó nevet is lefoglalni, sőt mindezt több végződéssel is megtehetjük. Inkább a mieink legyenek, semmint a konkurenciáé. Ne hozzuk őket helyzetbe, ne adjunk fel nekik magas labdát.

Félrehallás

Előfordul bárkivel, hogy félrehall, vagy elgépel egy szót. Igaz ez a domain nevekre is. A lehetséges ügyfelünk félreértheti az ismerőstől hallott nevet, vagy rosszul gépeli be a böngészőbe. Lehet, hogy ilyenkor valahogy megtalálja a keresett oldalt, de lehet, hogy a konkurenciánál köt ki – amit nyilván nem szeretnénk. A Google Search Console segít, megmutatja, hogy milyen keresési kifejezések fordulnak elő egy-egy témában. Érdekesség, hogy többek között a googel.com és a gooogle.com cím is a Google tulajdonában van.

Marketing célok

Promóciós célokra is jól használható egy-egy jó név. Ha kampányt szervezünk, érdemes külön domaint használni, ami egy landing oldalra vezet, ahol csak az akkor fontos részleteket találják a látogatók. Ha a cég fő honlapjára irányítanánk őket, nehezebben találnák meg a releváns információt. A kampányhoz kapcsolódó domain nevet megjegyezni is könnyebb.

Domain átirányítások

A lefoglalt domain neveket célszerű átirányítani a weboldalunkra. Lehetőség van domain átirányításokat beállítani a választott domain regisztrátornál. Ehhez el kell dönteni, hogy melyik névről melyikre szeretnénk átirányítani az oda érkezőket, azaz az útvonalat kell meghatározni. Ezt később meg is változtathatjuk. Ugyanígy például egy Facebook oldalra, vagy YouTube csatornára is irányíthatjuk a domainre érkező látogatókat. Ez jól jöhet akkor, ha még nincs kész a céges weboldalunk, de a címeket már lefoglaljuk. Tehát ha nem akarjuk, hogy a látogatókat egy üres lap fogadja, akkor ez is megoldás lehet.

Ha tehát úgy dönt, hogy további domain neveket foglalna le, lépjen most – de mindenképpen gyorsabban, mint a konkurencia!