Szombathely, Márkus Emília u. 14. +36 30 9274 169 hétfő - szombat 08:00 - 20:00
    Szükséges-e online jelenlét? Ha igen, akkor az Facebook-oldal, vagy saját honlap legyen?

    Szükséges-e online jelenlét? Ha igen, akkor az Facebook-oldal, vagy saját honlap legyen?

    Szükséges-e minden vállalkozás számára az online térben való megjelenés? Ha idős emberek a célcsoportja, vagy csak egy fizikai üzlete van egy vállalkozásnak, kell-e egyáltalán online jelenlét? Ha az a döntés születik, hogy kell, akkor legyen-e egy saját honlap, vagy elég, ha van egy üzleti Facebook-profilja? Cikkünkben választ talál ezekre a kérdésekre.

    Az idősebbek nem használják az internetet?

    Gondolhatjuk azt, hogy az internetet főként a fiatalok használják, tehát amennyiben a mi célcsoportunk más korosztályba tartozik, akkor nincs is szükségünk internetes megjelenésre. De ma már a statisztikák szerint az 51-65 évesek 70%-a, a 65+ évesek 36%-a használja az internetet. Ennyivel bővülhet a potenciális ügyfélkör – nem kellene lemondanunk róluk.

    A környéken élők úgyis ismerik az üzletemet

    Igen, a többségük biztosan látta már az üzletet, van sok törzsvásárlója, és alkalmi vevői is. De hányan nem tudnak a létezéséről? Az ott élők harmada? Negyede? Lemond 25-33%-kal több potenciális ügyfélről? És aki tudja, hogy ott van az üzlet, az azt is tudja, hogy mi mindent árul, vagy szolgáltat? Lehet, hogy máshol vett meg valamit, mert nem is gondolta, hogy azt ott is megvehetné. De messzebbről is jöhetnek vevők, ha az általuk keresett dolog éppen ebben az üzletben található meg. És ha este, vagy korán reggel van szüksége valakinek információra? Tudja-e mindenki, hogy mitől meddig van nyitva, bemehet-e szombaton délelőtt, vagy rákérdezhet-e valamire úgy, hogy nem kell kilépnie otthonról? Hogyan fizethet az üzletben? Ezekre a felvetésekre az internetes jelenlét ad választ.

    Van egy Facebook oldalam. Mi kell még?

    Egy saját weboldal, vagy egy vállalkozás számára létrehozott közösségimédia-profil nem helyettesítik egymást, hanem egymás kiegészítői. Mindkettő hasznos, de más célt szolgálnak. Például egy Facebook-oldal nem váltja fel a saját honlapot. Mert hiába nincs szükség sok információra a termékünk megvásárlásához vagy a szolgáltatás igénybevételéhez, ezeket nem lehetséges a közösségi médián keresztül olyan módon kommunikálni, ahogyan egy honlapon. Nem beszélve arról, hogy a közösségi média felületein fix formátumú tartalmakat tudunk megosztani, csak a stílusunkkal, hangvételünkkel lehetünk egyediek. Ezzel szemben a honlap a saját tulajdonunk, nem elidegeníthető, a saját irányításunk alatt áll. Ezt a saját belátásunk szerint strukturálhatjuk, míg Facebookon a magunkról megosztott információkat sem annyira egyszerű megtalálni, hiszen a látogatónak keresgetnie kell a bejegyzések között ahhoz, hogy megtalálja a számára szükségeseket. Már amennyiben cégünket megtalálta a többi, Facebookon jelen lévő vállalkozás mellett.

    A saját honlap előnyei

    Gondoljunk csak bele: mit teszünk, ha pizzériát keresünk egy adott településen, vagy mondjuk lakatost, mikor éppen kizártuk magunkat a lakásból? Valószínűleg a Google keresőjébe írnánk be először az említett kifejezéseket releváns találat reményében, és ugyanezt nem valamelyik közösségimédia-felületen tennénk. Hozzánk hasonlóan az emberek többsége úgy kezdi a vásárlást – legyen szó termékről vagy szolgáltatásról –, hogy körülnéz a interneten. A keresőben megjelenő első pár találatot megnézi, és azok alapján gyűjt információkat, dönt a vásárlásról, sőt lehet, hogy már vásárol is.
    A cégek honlapja olyan, mint egy kirakat, nagyon sok mindent elárul a vállalkozásról, kialakítja a potenciális vevőben az első benyomást. Nem véletlen, hogy egy jó domain név alatt megtalálható weboldal az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, melyet jól kihasználva sokat profitálhatunk belőle.

    Összegzés

    Szükséges az online jelenlét, és érdemes ott is több lábon állni. A közösségi médiában mi lehetünk aktívak a potenciális érdeklődők irányába, a honlap pedig az aktív érdeklődők számára segít megtalálni az utat hozzánk. A közösségi média egy plusz marketingcsatornát, másfajta kommunikációs formát jelent a vállalkozás számára, és a legfontosabbal, a honlappal jól kiegészítik egymást.

    Close Menu